מלכא ושות' עורך דין התחדשות עירונית – הקדמה:

התחדשות עירונית הינו הליך מורכב אשר במרבית המקרים מעורבים בו מס' גורמים וביניהם:

צוות ההחתמות – בפרויקטים גדולים ונרחבים יש גורמים שמלווים את הדיירים החל מרגע ההחתמות ומציאת היזם לליווי הפרויקט.

היזם / הקבלן – הגורם שמלווה את הפרויקט חשוב מאוד לציין כי יש למצוא חב' המתעסקת בתחום ואשר יש לה יכולת כלכלית לעמוד בהליך המדובר מאחר ומדובר בהון עצמי גבוהה במיוחד והגורם העיקרי לכך שבמקרים רבים אין התחלת פרויקט ובוודאי אף מקרים רבים בהם הפרויקט אף נתקע באמצע.

הדיירים – בעלי הדירות והנכסים אשר רואים לנכון לשפר את הנכס שבידיהם ע"י קבלת בניינים חדשים – לובי חדש – מעלית – מרפסות – שיפוץ כללי של המבנה והשטחים המשותפים ועוד…

מחפשים עורך דין לליווי בתחום ההתחדשות העירונית – פינוי בינוי – תמ"א 38? פנו אלינו – 1-700-702-755!

התחדשות עירונית ?

התחדשות עירונית נועדה בעיקרה לטפל באזורים אשר בהם קיימת בעיה מבחינה מבנית, כלכלית וחברתית מדוע? למעשה הפרויקטים נעשים במקומות בהם מדובר באזורים ישנים אשר עם השנים האוכלוסיות בהן התבגרו, המבנים בדיוק כמו האנשים גם הם התיישנו ולפעמים לא בכל המקרים מדובר גם בשכונות חלשות מבחינה כלכלית שאינן מסוגלות לתחזק את הבניינים ולהשקיע את הנדרש.

היתרון בהליך התחדשות עירונית אחד זה למצוא מקום למגורים – הגדלת שטח הבנייה על אותה בניין ובכך אף לקדם במניעת זינוק מחירי הדיור הגוברים על בסיס חודשי.

כמו-כן, רבים מרוכשי הדירות החדשות שמצטרפים לאותן שכונות הם זוגות צעירים שמחדשים את המרקם באותו אזור ועוזרים לחדש ולרענן אותו.

תמ"א 38

תמ"א 38 זהו למעשה היתר שנועד חיזוק מבנים אשר מעניקה לדיירי הבניין לבצע שינויים במבנה באמצעות הגשת תוכניות מתאימות ואף במקרים רבים להוסיף מרפסות – מעלית – קומות מגורים נוספות – חניות – ממ"ד ועוד…

לצורך ביצוע פרויקט מסוג זה נדרשת הסכמה של 66% המהווים 2/3 מכלל הדיירים בבניין. דהיינו ככל שיש דיירים סרבנים ובהתאם לפסיקה המתרחבת בעניין יהיה להם קשה לגרור את ההליך ולמנוע אותו. לצערנו הפסיקה בעת האחרונה ראתה וקבעה לא פעם כי הסירוב מונע משיקולים שנועדו להשיג לאותו סרבן יתרון וקבלת זכויות ייתר מבעלי הדירות האחרים.

פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא בדיוק כשמו כאשר לוקחים בניין לרוב זה מתבצע במקבץ בניינים כאשר היזם מפנה את הדיירים באמצעות כך שמעניק להם דיור חלופי בכסף או במתן מגורים במקום אחר ובמקום בונה בניין חדש בהתאם להסכמות איתם הגיע עם הדיירים.

חשוב לציין כי היזם מקבל בתמורה זכויות בנייה נוספות בהתאם לאישורי הוועדה ובכך למעשה כל הצדדים כולל העיריות יוצאות נשכרות בכך – חשוב לציין כי פינוי בינוי מומלץ שיעשה עם חברה מוכרת בעלת ניסיון ו"כיס עמוק" מאחר ומדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שיש להשקיע בפרויקט מסוג זה עוד לפני שאותו יזם הרוויח או שיווק את הדירות הנוספות.

הכותב הינו ממשרד מלכא ושות' משרד עורכי דין חדלות פירעון המתעסק בנדל"ן, מקרקעין, התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי.

* אין באמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי, אלא כמידע כללי בלבד.

משרד עורכי דין מלכא ושות' – מי אנחנו?

מחפשים עורך דין מקרקעין והתחדשות עירונית? פנו אלינו ואנו ב-משרד עורכי דין מלכא ושות' נדאג ללוות אתכם בהליכי ההתחדשות העירונית.

למשרדנו הידע והיכולת ללוות יזמים או מפקחים/אדריכלים/מהנדסים העוסקים בתחום ומחתימים דיירים כבר מתחילת הדרך ואף מתן עזרה באיתור ומציאת יזם לליווי צמוד והכוונה מה שבמרבית המקרים עוזר לקדם את העניין בצורה מקצועית ומהירה.

כמובן שמשרדנו מלווה דיירים כעו"ד דיירים בהגנה רחבה על זכויות הדיירים חשוב לציין כי טרם סגירת ההסכם אחת ההטבות שניתן לדרוש מהיזם של לממן את עו"ד של הדיירים (כמובן שבחירת העו"ד נעשית ע"י הדיירים והוא מחויב רק לאינטרס שלהם).

עורכי הדין ב-משרד עורכי הדין מלכא ושות' נותנים מענה במגוון רחב של תחומים, למשרדנו יש סניף ראשי בחיפה ושלוחות בתל אביב, עפולה והרצליה אך אנו נותנים מענה וליווי משפטי ללקוחות מכל הארץ, מצפון ועד דרום.

ניתן למצוא ברחבי האתר עוד תחומים משפטיים רבים כמו: גירושין, תביעות מושכר, עסקאות רכישה ומכירה של דירות/נכסים ועוד…

בכל אחד מהתחומים עורכי הדין ממשרדנו נותנים ליווי משפטי צמוד לכל לקוח ולקוח.

לפרטים ומידע נוסף על תחום התחדשות עירונית ו/או פינוי בינוי ו/או תחומים נוספים הנכם מוזמנים ליצור קשר דרך הטופס , או התקשרו: 1-700-702-755.

צרו קשר עם עו"ד התחדשות עירונית

משרדנו מלווה ומייצג לקוחות בכל הארץ

    שם מלא

    טלפון/סלולר

    נושא הפנייה

    מאמרים מקרקעין > מאמרים אחרונים

    • מהם השלבים החיוניים למכירת דירת מגורים

    מהם השלבים החיוניים למכירת דירת מגורים

    מכירת דירת מגורים לייעוץ משפטי ללא התחייבות במקרקעין / נדל"ן התקשרו אלינו 1-700-702-755! מבוא מכירת דירת מגורים יכולה להיות תהליך מורכב, במיוחד עבור מתחילים. מדריך זה נועד לפשט את התהליך על ידי מתן טיפים ואסטרטגיות חיוניים. הוא יכסה את הבדיקות המקדימות

    • רכישת מגרש / קרקע פרטי

    מהם הצעדים המשפטיים לרכישת מגרש פרטי

    רכישת מגרש פרטי לייעוץ משפטי ללא התחייבות במקרקעין / נדל"ן התקשרו אלינו 1-700-702-755! מבוא רכישת מגרש פרטי כרוכה בניהול מורכב של שיקולים משפטיים וכלכליים. תהליך זה דורש בדיקות מקיפות במרשם המקרקעין (טאבו) או ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) בהתאם למקום רישום המגרש

    • מכירת מגרש / קרקע פרטי

    מהם הצעדים המשפטיים הכרוכים במכירת מגרש פרטי

    מכירת מגרש פרטי לייעוץ משפטי ללא התחייבות במקרקעין / נדל"ן התקשרו אלינו 1-700-702-755! מבוא: מכירת מגרש פרטי כרוכה במספר שיקולים משפטיים וכלכליים מורכבים. צעדים אלה מבטיחים שהעסקה תתנהל בצורה חלקה ותקיפה מבחינה משפטית. היבטים מרכזיים כוללים ביצוע בדיקות מקיפות בלשכת רישום

    • ירושה במקרקעין ומשכנתא

    ירושה במקרקעין ומשכנתא

    ירושה במקרקעין ומשכנתא לייעוץ משפטי ללא התחייבות בדיני ירושה או במקרקעין התקשרו אלינו 1-700-702-755! מהם השיקולים הראשוניים בירושת דירה עם משכנתא? בירושת דירה עם משכנתא, היורשים חייבים תחילה להעריך את האחריות הפיננסית והמשפטית הכרוכה בכך. שיקול מרכזי הוא להבין האם המשכנתא

    • רכישת מקרקעין או דירת מגורים בקיבוץ

    רכישת דירה או מגרש לבניה בקיבוץ

    רכישת דירה / מגרש בקיבוץ לייעוץ משפטי ללא התחייבות במקרקעין / נדל"ן התקשרו אלינו 1-700-702-755! מבוא רכישת דירה / מקרקעין בקיבוץ מציעה חוויית מגורים ייחודית המשלבת חיים קהילתיים עם בעלות פרטית. תהליך זה שונה מרכישת נכס באזורים עירוניים בשל המסגרות התרבותיות

    שתפו את עמוד עורך דין מקרקעין